De medewerkers van Hansea lieten de afgelopen maanden massaal hun stem horen. In 3 enquêtes vroegen we jullie wat er nodig is om Hansea nog beter te maken. Zo kwamen we erachter dat jullie elkaar beter willen leren kennen, meer op de hoogte willen zijn van wat er bij Hansea gebeurt en de communicatie op de werkvloer willen versterken. Met die feedback gingen wij aan de slag!

De Hansea-groep telt twintig dochterbedrijven verspreid over België. Zo’n grote groep brengt ook een grote uitdaging met zich mee: vlot, duidelijk en gestructureerd communiceren. Een uitdaging om ‘u’ tegen te zeggen; dat staat vast. En die pakken we samen aan!

Om de communicatie tussen de bedrijven vlotter te laten verlopen, lanceren we een communicatienetwerk: een team dat informatie uit alle dochterbedrijven verzamelt en vertaalt naar duidelijke boodschappen. Die boodschappen worden op hun beurt verspreid via de verschillende communicatiekanalen van Hansea. Denk aan het online depot, het intranet, posters…

Voor zo’n communicatienetwerk hebben we verschillende rollen nodig: connectors en antennes. Samen zorgen zij ervoor dat de communicatie als een geoliede machine loopt en dat we binnen Hansea op de hoogte blijven van alle belangrijke gebeurtenissen.

Wie doet wat?

De connectors en antennes zijn de voelsprieten op de werkvloer. Ze ontvangen nieuwtjes, groeperen deze en gaan vervolgens op zoek naar aanvullende informatie en kanalen om boodschappen gericht over te brengen. Het communicatienetwerk bestaat als het ware uit mensen die feiten, weetjes en verhalen binnen de organisatie(s) opvangen.

Momenteel zit ons communicatienetwerk verspreid over de dochterbedrijven Heidebloem, Geenens, Melotte, Katriva, Weyn, De Valk, VBM en Blaise.

Continue communicatie

Wil je zelf meedoen of ken je iemand die ook deel wil uitmaken van dit team of blijft het allemaal nog wat vaag? Mail gerust even naar senta.kiebooms@hansea.be en geef jezelf op of stel jouw vraag.

Tot snel!